Na náš trh úspěšně vstoupily elektrické koloběžky Red Bull. Přinášíme vám jejich přímé porovnání a náš objektivní pohled.

Už bezmála rok se v ulicích a na našich cestách můžete setkávat s elektrickými koloběžkami Red Bull. Portfolio začíná na deseti tisícikorunové hladině s přístupným, leč plnohodnotným strojem a končí dvacetitisícovým strojem, který uspokojí už poměrně náročné jezdce. Důležité je však předeslat, že všechny stroje splňují naši legislativu a pro jízdu na nich není potřebný řidičský průkaz, ani zřizovat pojištění odpovědnosti.

Nejdostupnějším strojem je model TEEN 10-10. Číselný kód v názvu odkazuje na velikost kol a výkon baterie. S 10“ plášti standardně dodávanými v tzv. honeycomb provedení přináší relativní pohodlí díky perforaci hned ve dvou vrstvách. Nespornou výhodou ale zůstává nemožnost píchnutí či proražení, zkrátka defektu. Rám je strohý, avšak maximálně funkční a skvěle svou velikostí sekunduje velkým kolům. Neposlouží tak pouze juniorům, ale i 185 centimetrovému dospělému jezdci. Rám navíc pojme 10Ah baterii, která v dané třídě standardně výkonný, 350 W vepředu umístěný motor, dokáže hnát až do 30 km vzdálenosti. S rozvorem kol 86 cm a úhlem řízení svírajícím 77o vůči zemi, nebo 54 cm širokými řídítky bude cesta příjemně odsýpat. Pohodlnému postoji nemalou měrou přispěje nášlapová plocha 60x15,5 cm, na které si svůj postoj najde skutečně každý. O zastavení se postará zadní mechanická kotoučová brzda spřažená s e-ABS elektrickou, motorovou. Bezpečí podtrhuje přední osvětlení, jak nízko vyvedeným, nad kolem umístěným LED světlometem přímo na rámu, tak navíc čtveřicí LED diod v přístrojové kapličce na řídítkách. Ty jezdce svým kuželem vedou tam, kam směřuje jízda, a tedy jeho řídítka.

Naše hodnocení: ⚪ 🟢 🟢 🟢 🟢 Výrobce zvolil plná kola, což pro některé uživatele bude naopak výhoda.

 

 

Nejen ženy, ale i jezdci, kteří upřednostní stabilní jízdu by měli sáhnout po modelu TAKE-UP 10-10. Obligátně tak lze předjímat 10“ kola a 10Ah baterii. 10“ kola jsou zde už plněná vzduchem, což zvyšuje přilnavost k vozovce zejména v náklonech, ale také filtruje vibrace a menší nerovnosti. Na ty větší je zde odpružená přední vidlice. Hlavní výhodou je však naprosto odlišná konstrukce, kdy výrobce odebral baterii z nášlapné plochy a přemístil ji do přední části. Snížil tak výrazně těžiště, které se nachází pod středy kol a jízda na tomto stroji je díky tomu neuvěřitelně stabilní. Nášlapová plocha se tím sice zkrátila na 44 x 18 cm, přesto se na ní zejména díky šířce pohodlně poskládá i 185cm jezdec s 46 botami. Rozvor koloběžky je 87 cm, řídící tyč svírá úhel 77o a řídítka jsou široká 50 cm což jsou opět hodnoty, které podtrhují klidnou a bezpečnou jízdu. Plusem je rozhodně vyjímatelná a vyměnitelná baterie na klíček ale také nízká váha – 17,8 kg. Baterie kromě 500 W motoru přesouvajícího koloběžku až na 35 km dokáže energií zásobit také USB port, ze kterého lze nabíjet například mobilní telefon, který si jezdec umístí do držáku, standardně u koloběžky dodávaného. Bezpečí podtrhují již dvě brzdové páky, kdy každá aktivuje elektrickou motorovou, avšak navíc zadní kotoučovou anebo přední bubnovou.

Naše hodnocení: 🟢 🟢 🟢 🟢 🟢 Pro neskutečně pohodlnou a návykovou jízdu s výbavou bez kompromisů.

 

 

Třetí e-mašinkou stáje Red Bull je model TURBO 10-12. Desetipalcová kola plněná vzduchem a vepředu umístěný motor zásobuje 12Ah akumulátor klasicky umístěný v decku. Oba komponenty už pracují pod 42 Volty a výkonný 500 W motor je umístěný v odpružené vidlici klasické kluzákové konstrukce. Odpružené je samozřejmě i zadní kolo koloběžky, které nese kotoučovou brzdu opět spřaženou s elektrickou motorovou. Jak už název napovídá, koloběžka je unikátní tlačítkem TURBO, které stiskem posílá maximální dostupný možný výkon do motoru v jakémkoli jízdním režimu. Stroj s plastovým závodním opláštěním váhou 18 kg svého jezdce stojícího na rozlehlé platformě 50 x 17 cm dopraví až na 45 km. Ani zde nečekejte žádnou vratkou jízdu, díky 54 cm širokým řídítkám a 74,5o úhlu postavené, respektive zkosené řídící tyči a s rozvorem kol 92 cm.

Naše hodnocení: ⚪ 🟢 🟢 🟢 🟢 Agilní, hbitá jízda s více než dostatečným výkonem.

 

 

Bonbónek. Jedině tak lze nazvat nejvyšší stroj Red Bull RACE TEN FULL 10 135. Kde ale začít? Z prodejních kódů už nám je jasné, že 10“ kola jsou na koloběžce doplněná 13,5 Ah Baterií. Ta zásobuje 500 W motor umístěný v zadním kole opět pracující v režimu 48 V. Rychlé ověření hmotnosti (22,3 kg) nám říká, že i tento stroj lze provozovat bez pojištění a bez řidičského průkazu. Oddechli jsme si, protože uznejte sami z fotografií, tady se Red Bull neskutečně vytáhl. Zadní kolo je odpružené díky dvěma tlumičům ukrytým ve spodní části decku. To přední, je ale umístěné na nezvyklé odpružené vidlici systému C s centrální pružinou, která zamezuje zanoření při brždění, a dělá tak jízdu ještě příjemnější a bezpečnější. Brzdový systém je založený na dvou kotoučových brzdách průměru 120 mm a samozřejmě spřažených s motorem. Koloběžka rozhodně působí robusně. Respektive ona tak jen nepůsobí, ona robusní je. S rozvorem kol 102,5 cm a řídící tyči 75o nebo platformě 55 x 18,5 cm rozhodně nemáme obavu, že by nám koloběžka byla malá. První jízda nám hned vykouzlila úsměv od ucha k uchu. Od akcelerace, přes ovládání, po brždění se jedná o vyšší ligu. Je až neuvěřitelné, že papírově je totožná s modelem TURBO. Je jen větší a díky naší výšce 185 a 190 cm nám prostě padne lépe. Displej je oproti předchozím modelům poměrně strohý, ale to nám vůbec nedokáže zkazit pocit z jízdy o který jde především.

Naše hodnocení: 🟢 🟢 🟢 🟢 🟢 Krásná, unikátní a výkonná a přesto stále legální koloběžka se kterou můžete na cyklostezku ale ani na silnici se s ní neztratíte.

Veškeré nabízené elektrokoloběžky značky Red Bull je možné zakoupit ZDE