Neplaťte povinné ručení a dopravujte se do zaměstnání nebo školy bez zátěže rodinného rozpočtu.

 

Ducati PRP II EVO

Od 1. dubna 2024 u nás vstoupila v platnost legislativa upravující provoz elektrických koloběžek na pozemních komunikacích. Ta v podstatě definuje, který stroj je považován za e-koloběžku a na kterou je její uživatel povinen platit povinné ručení. Podle definice tak uživatel elektrické koloběžky, které nesplňují následující kritéria musí každý rok povinné ručení pro provoz svého stroje hradit:

  • Vozidlo, jehož konstrukční rychlost je vyšší než 25 km/h.
  • Vozidlo, u něhož je konstrukční rychlost vyšší než 14 km/h a zároveň provozní hmotnost vozidla přesahuje 25 kg.

Veškeré koloběžky, které na portálu www.edepo.cz naleznete, a které Tauer Group a.s. na český trh dodává, splňují oba tyto limity a jejich uživatelé nejsou povinni povinné ručení platit ani se k němu evidovat.

Zároveň k jejich jízdě nepotřebují řidičské oprávnění a přesahuje-li jejich věk 18 let, pak jezdci nemají povinnost mít při jízdě nasazenou ochrannou přilbu. Přesto tento bezpečnostní prvek musíme doporučit, protože to nejkřehčí a nejcennější je právě naše hlava, nikoli ego.

 

Podle platných pravidel silničního provozu je třeba dbát toho, že elektrickým koloběžkám není dovolena jízda po chodníku (a to ani v nejpomalejším módu). Vyhrazena jim je však jak silnice, tak stezka pro cyklisty.

 

Záleží tak pouze na nás, koloběžkářích, jak k přepravě budeme přistupovat a jak naší ohleduplnou jízdou přispějeme k vzájemnému soužití s dalšími účastníky, nejen silničního provozu. Je rozhodně vhodné, osvojit si dobré návyky, a kromě ochranných pomůcek, které by měly zahrnovat i ochranu očí. Není nic nepříjemnějšího než leknutí z hmyzu v našem oku. Neméně důležitá je ale také plynulá jízda s včasným ohlášením zamýšlené změny směru jízdy.

Protože však koloběžky mají pro svou výjimečnou skladnost a mobilitu úzká řídítka, tak není vůbec vhodné je pouštět. Nebezpečí pádu po najetí do výmolu, kdy jedna ruka úzké řídítko již neudrží, je skutečně vysoké. Dobré je proto ostatní účastníky provozu o odbočování informovat vytrčením nohy, které mezi koloběžkáři již zdomácnělo. Některé stroje jdou však dál a disponují blikači, kterými lze směr jízdy efektně ohlásit. Mezi zautomatizované návyky by rovněž mohlo být celodenní svícení. Skromné LED diody ve světlech kapacitě baterie neuberou a být nejen na silnici vidět, by měla být priorita nás všech.

 

Elektrická mobilita má mnoho výhod. Každý si v ní najdeme tu svou. Ať už to je volnost pohybu nejen po městě, úspora času a peněz nebo nervů v hromadné dopravě, nebo jen požitek z jízdy a větru ve vlasech, myslete na svou bezpečnost a buďte ohleduplní ke svému okolí.

 

Jeep ADVENTURER TS

My vám přinášíme kvalitní licencované výrobky, které budou dlouho a dobře sloužit, stanou se vaším designovým nebo módním doplňkem, a které jsou v souladu s naší platnou legislativní úpravou.

Team Edepa